2025 рік
ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішенням 68 сесії Скороходівської селищної ради VIII скликання
від 24 грудня 2024 р. № 3864
ПРОГРАМА
СОЦІАЛЬНО-ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ
СКОРОХОДІВСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ ТЕРИТОРІАЛЬНОЇ ГРОМАДИ
НА 2025 РІК
2024 р.
2
Зміст
|
Вступ |
3 |
1 |
Аналітична частина |
4-5 |
1.1 |
Географічне розташування територіальної громади |
5-7 |
1.2 |
Демографічна ситуація територіальної громади |
7-8 |
1.3 |
Ринок праці територіальної громади |
8 |
1.4 |
Стан розвитку інфраструктури територіальної громади: |
9-19 |
|
9 |
|
1.4.2 Екологічна |
9-10 |
|
1.4.3 Енергетична |
10 |
|
1.4.4 Виробнича |
10-12 |
|
1.4.5. Соціальна, комунальна та інша |
12-19 |
|
1.5 |
Динаміка соціально-економічного розвитку об'єднаної територіальної громади |
22 |
1.6 |
Фінансово-бюджетна ситуація та динаміка соціально-економічного розвитку територіальної громади |
23-25 |
1.7 |
Результати SWOT-аналізу |
25-26 |
2 |
Цілі та пріоритети розвитку територіальної громади |
27 |
3 |
Основні завдання та механізми реалізації Програми |
27-28 |
4 |
Моніторинг та оцінка результативності реалізації Програми |
28 |
Додаток 1. Основні завдання та заходи реалізації Програми соціально-економічного розвитку Скороходівської селищної територіальної громади на 2025 рік.
Додаток 2. Показники соціально-економічного розвитку територіальної громади.
Додаток 3. Перелік діючих та перспективних проектів розвитку Скороходівської територіальної громади з визначенням орієнтовних обсягів і джерел їх фінансування та строків їх підготовки та реалізації у 2025 році.
3
Вступ
Необхідність розроблення Програми соціально-економічного розвитку Скороходівської селищної територіальної громади на 2025 рік обумовлена:
- об’єднанням в складі територіальної громади 21 населених пунктів;
- потребою розбудови і модернізації інфраструктури громади;
- потребою забезпечити збалансований соціальний, економічний і культурний розвиток громади як єдиного цілісного адміністративно-територіального організму;
- необхідністю подолання кризових ситуацій та негативних явищ, що спричинені повномасштабним вторгненням росії до України;
- необхідністю визначення пріоритетів, цілей, завдань і заходів, а також проєктів, реалізація яких сприятиме сталому розвитку громади.
Програма соціально-економічного розвитку Скороходівської селищної територіальної громади на 2025 рік (далі – Програма) розроблена виконавчим комітетом Скороходівської селищної ради за участю депутатів ради, всіх зацікавлених осіб та громадськості відповідно до Конституції України, вимог законів України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про державне прогнозування та розроблення програм економічного і соціального розвитку України», завдань та положень Постанови Кабінету Міністрів України від 05 серпня 2020 року № 695 "Про затвердження Державної стратегії регіонального розвитку на 2021-2027роки", Бюджетного кодексу України, Наказу Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 30.03.2016 року № 75 «Про затвердження Методичних рекомендацій щодо формування і реалізації прогнозних та програмних документів соціально-економічного розвитку об’єднаної територіальної громади».
Відповідно до результатів соціально-економічного розвитку громади, наявних проблем та впливу очікуваних змін зовнішньополітичної і зовнішньоекономічної ситуації на економіку у Програмі визначено цілі, пріоритети соціально-економічного розвитку та заходи щодо їх реалізації.
Головні пріоритети Програми узгоджені із Стратегію розвитку Полтавської області на період до 2027 та враховують Державну стратегію регіонального розвитку на 2021—2027 роки.
Головною метою Програми є створення умов для економічного зростання, інвестиційної привабливості та налагодження механізмів управління розвитком громади на засадах ефективності, відкритості та прозорості, забезпечення належного функціонування та комунальної інфраструктури, дотримання екологічних стандартів, доступності широкого спектра соціальних та адміністративних послуг, підтримання та покращення рівня життя населення громади.
4
- Аналітична частина.
Скороходівська селищна територіальна громада (далі – громада) утворена 27 березня 2016 року, відповідно до Закону України «Про добровільне об’єднання територіальних громад» шляхом добровільного об’єднання Артемівської селищної ради та Іскрівської, Скибівської сільських рад Чутівського району.
Відповідно до розпоряджень Кабінету Міністрів України від 13 травня 2020 р. № 571-р «Про затвердження перспективного плану формування територій громад Полтавської області» від 12 червня 2020 р. № 721-р «Про визначення адміністративних центрів та затвердження територій територіальних громад Полтавської області» до складу громади увійшли ще Вільницька, Новокочубеївська, Петрівська та Филенківська сільські ради.
До складу громади входить селище Скороходове та 21 сільський населений пункт у складі 4 старостинських округів.
№ |
Назва населеного пункту |
До якого старостинського округу відноситься |
1 |
селище Скороходове |
|
2 |
село Павлівка |
|
3 |
село Нова Кочубеївка |
Новокочубеївський старостинський округ |
4 |
село Вільниця |
|
5 |
село Лисівщина |
|
6 |
село Первозванівка |
|
7 |
село Підгірне |
|
8 |
село Флорівка |
|
9 |
село Іскрівка |
Іскрівський старостинський округ |
10 |
село Коханівка |
|
11 |
село Степанівка |
|
12 |
село Шевченківка |
|
13 |
село Петрівка |
Петрівський старостинський округ |
14 |
село Майорівка |
|
15 |
село Филенкове |
Филенківський старостинський округ |
16 |
село Степове |
|
17 |
село Березове |
5
18 |
село Козаче |
|
19 |
село Никонорівка |
|
20 |
село Рябківка |
|
21 |
село Скибівка |
|
22 |
село Трудолюбівка |
Адміністративним центром громади є селище Скороходове. Юридичною основою та представницьким органом громади є Скороходівська селищна рада, що діє відповідно до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні».
-
- Географічне розташування.
Скороходівська селищна територіальна громада розташована на сході Полтавської області, займає площу 325,791 кв.км, з них: 9,385785 кв.км займають ліси, 297,625455 – сільгоспугіддя, у тому числі 259,810864 кв.км орних земель.
6
На території громади нараховується 52 водоймищ, з них одне водосховище, площа дзеркала води яких складає 218,204 га.
Через с. Трудолюбівка протікає річка/струмок Колонтаїв (Ковалівка) протяжністю 1,20 км, яка впадає в річку Мерло. Через села: Первозванівка, Нова Кочубеївка, Флорівка протікає річка Свинківка 14,50 км, яка впадає в річку Коломак.
На території громади розташований об¢єкт природно заповідного фонду – заказник місцевого значення "Первозванівський".
селище Скороходове, знаходиться на відстані 64 км від районного та обласного центру – м. Полтава і 404 км від столиці України – міста Києва.
На території Скороходівської селищної територіальної громади розміщені дороги загального користування місцевого значення обласні - 66,9 км. та районні - 51,4 км, балансоутримувач – «Агенство місцевих доріг у Полтавській області» та дороги комунальної власності протяжністю 161,58 км.
Громаду перетинає автомобільний шлях територіального значення у Полтавській області "О1704057". Загальна довжина - 35,3 км.
Проходить проміжна залізнична станція 4-го класу Сумської дирекції Південної залізниці на лінії Полтава - Люботин між станціями Божків (18 км) та Коломак (14 км) , довжина залізничних колій – 18 км, на території громади є залізничні станції - Іскрівка, Скороходове, Кочубеївка.
За 10 км від центральної садиби знаходиться автострада Е-40 "Київ-Харків".
Скороходівська селищна територіальна громада межує з Чутівською селищною радою, Великорублівською сільською радою, Новоселівською сільською радою Полтавського району Полтавської області та Коломацькою селищною радою, Краснокутською селищною радою Богодухівського району Харківської області.
Наявна містобудівна документація таких населених пунктів:
1. селище Скороходове 2016 рік(генеральний план, план зонування )
2. с.Павлівка 2017 рік (генеральний план, план зонування)
3. с.Коханівка2015 рік (генеральний план, план зонування)
4. с.Степанівка 2017 рік(генеральний план, план зонування)
5. с.Шевченківка 2017 рік(генеральний план, план зонування)
6. с.Іскрівка 2018 рік(генеральний план, план зонування)
7. с.Скибівка 2016 рік(генеральний план, план зонування)
8. с.Рябківка 2016рік(генеральний план, план зонування)
9. с.Трудолюбівка 2016 рік(генеральний план, план зонування)
10. с.Вільниця (Вольниця) 1969 рік (генеральний план)
11. с.Флорівка 1971рік (генеральний план)
12. с.Нова Кочубеївка 2019 рік(генеральний план, план зонування)
13. с.Первозванівка 2019 рік(генеральний план, план зонування)
14. с.Підгірне 2019 рік(генеральний план, план зонування)
15. с.Филенкове 1967 рік (генеральний план )
16. с.Никонорівка 1975 рік( генеральний план)
7
17. с.Щорсівка (с Степове) 1975 рік( генеральний план)
18. с.Петрівка 2020 рік(генеральний план, план зонування)
19. с.Майорівка 1971 рік( генеральний план)
Планується розробка Комплексного плану просторового розвитку території громади.
-
- Демографічна ситуація територіальної громади.
Загальна кількість населення – 7 519 осіб (станом на 01.10.2024р. за даними ручного обрахунку Центру надання адміністративних послуг населенню Виконавчого комітету Скороходівської селищної ради). У віковій структурі переважає працездатне населення – 60%, частка дітей (0-18 років) становить 12%, люди старшого віку – 28 %.
Віковий склад населення по населених пунктах громади
№ |
Назва населеного пункту |
К-сть Житлових домогосподарств |
К-сть зареєстрованого нас-ня |
Діти Від 0 до 6 р. |
Діти від 7 до 17р. |
Праце здатне нас-ня (18-59р.) |
Люди 60+ |
1 |
селище Скороходове |
1110 |
2996 |
94 |
311 |
1758 |
833 |
2 |
село Павлівка |
54 |
126 |
0 |
4 |
89 |
33 |
3 |
село Нова Кочубеївка |
273 |
350 |
6 |
32 |
219 |
93 |
4 |
село Вільниця |
233 |
293 |
8 |
36 |
173 |
76 |
8
5 |
село Лисівщина |
47 |
34 |
0 |
1 |
25 |
8 |
6 |
село Первозванівка |
161 |
229 |
7 |
20 |
123 |
79 |
7 |
село Підгірне |
89 |
47 |
0 |
0 |
27 |
20 |
8 |
село Флорівка |
130 |
134 |
2 |
6 |
100 |
26 |
9 |
село Іскрівка |
369 |
344 |
6 |
29 |
203 |
106 |
10 |
село Коханівка |
335 |
268 |
1 |
16 |
177 |
74 |
11 |
село Степанівка |
195 |
108 |
0 |
15 |
59 |
34 |
12 |
село Шевченківка |
25 |
41 |
1 |
0 |
27 |
13 |
13 |
село Петрівка |
669 |
1254 |
45 |
145 |
721 |
343 |
14 |
село Майорівка |
17 |
38 |
0 |
2 |
29 |
7 |
15 |
село Филенкове |
377 |
687 |
18 |
72 |
422 |
175 |
16 |
село Березове |
3 |
10 |
0 |
0 |
9 |
1 |
17 |
село Козаче |
5 |
12 |
1 |
0 |
6 |
5 |
18 |
село Никонорівка |
73 |
122 |
4 |
10 |
74 |
34 |
19 |
село Степове |
30 |
59 |
2 |
6 |
38 |
13 |
20 |
село Рябківка |
150 |
198 |
4 |
11 |
122 |
61 |
21 |
село Скибівка |
94 |
148 |
4 |
10 |
92 |
42 |
22 |
село Трудолюбівка |
13 |
20 |
0 |
0 |
18 |
2 |
Всього |
|
7518 |
203 |
726 |
4511 |
2078 |
Чисельність постійного населення стрімко скорочується. Причинами зменшення кількості населення громади є від'ємне природне скорочення населення, що пояснюється значним перевищенням смертності над народжуваністю за 10 місяців 2024 року народилось 27 дітей , померло – 109 чоловіка (в 4 рази).
З 24 лютого 2022 року значно зросла кількість внутрішньо переміщених осіб. За час повномасштабної війни в громаді офіційно зареєстровано 2822 ВПО. На 01.12.2024 року проживає близько 1918 ВПО. На постійній основі проводиться роз’яснювальна робота та реєстрація з надання послуг по програмі «Прихисток», що передбачає компенсацію на оплату комунальних послуг власникам житла, які безоплатно розмістили у себе внутрішньо переміщених осіб. Станом на жовтень 2024 року у Скороходівській селищній територіальній громаді по даній програмі проводиться компенсація 43 власникам житла за розміщення 100 осіб з числа внутрішньо переміщених.
9
Серед уразливих груп населення на території громади проживають: 2078 пенсіонерів, 377 осіб з інвалідністю, з них 36 дітей.
-
- Ринок праці територіальної громади.
Населення Скороходівської селищної територіальної громади в основному зайняте в галузі промисловості, сільського господарства, освіти та культури, органах місцевого самоврядування та соціального захисту. Крім того, на території громади здійснюють свою діяльність приватні підприємці в галузі роздрібної торгівлі, наданні послуг, фермери та особи, зайняті в особистих селянських господарствах. Станом на 01.11.2024 року у громаді 89 осіб перебувають на обліку у місцевому центрі зайнятості населення. Рівень офіційного безробіття по громаді складає 2%.
1.4. Стан розвитку інфраструктури територіальної громади.
1.4.1. Транспортна.
Транспортне обслуговування населення по міжміських та внутрішньорайонних маршрутах здійснюється приватними підприємцями на умовах перевезень по затверджених маршрутах та на замовлення. Також перевезення населення здійснює КП ГД «Комунальник».
Потребує капітальних вкладень інфраструктура громади. Серед першочергових завдань визначено поточний та капітальний ремонт доріг. На території громади розташовані 280,53 км доріг, з них 161,23 км комунальної власності, майже всі потребують ремонту. У 2024 році проведено поточний ремонт доріг комунальної власності на загальну суму 3824754,75 грн:
- Поточний ремонт доріг комунальної власності по Филенківському старостинському округу, загальна сума 1085799,00 грн.
- Поточний ремонт доріг комунальної власності по Іскрівському старостинському округу, загальна сума 505700,00 грн.
- Поточний ремонт доріг комунальної власності по Новокочубеївському старостинському округу, загальна сума 525894,75 грн.
- Поточний ремонт доріг комунальної власності по Петрівському старостинському округу, загальна сума 255349,00 грн.
- Поточний ремонт доріг комунальної власності по с-ще Скороходове, загальна сума 1452012,00 грн.
У 2024 році передано у вигляді субвенції з місцевого бюджету до обласного бюджету на фінансове забезпечення експлуатаційного утримання та поточний дрібний ремонт автомобільних доріг, які розташовані на території громади. Фактично з селищного бюджету надано субвенції в сумі 2338000,00 грн.
10
1.4.2. Екологічна.
Проблема поводження з твердими побутовими відходами (їх накопичення, збирання, оброблення, знешкодження та захоронення) є однією з найбільш актуальних в Скороходівській селищній територіальній громаді. Послуги із збирання та вивезення твердих побутових відходів (ТПВ) у межах громади здійснює КП ГД «Комунальник» та КП «Петрівський добробут» згідно затвердженої логістичної схеми транспортних маршрутів перевезення відходів. ТПВ транспортуються на звалище ТПВ площею 6,14 га, що розташоване поряд з селищем Скороходове. Дане звалище паспортизоване згідно вимог чинного законодавства України. Поступово в громаді впроваджується система роздільного збору сміття, шляхом встановлення контейнерів для збору пластикових пляшок у місцях найбільшого скупчення людей. Наразі в громаді встановлено 20 контейнерів для збору ПЕТ пляшок, які регулярно збирають комунальні служби для подальшого пресування.
Також актуальною є проблема підтримання в належному стані водних об’єктів громади: річок, ставків. Планується розчистка, покращення водності та екологічного стану річки Свинківка на ділянці в межах с. Нова Кочубеївка.
Скороходівська громада вже четвертий рік поспіль долучається до Всесвітнього дня прибирання «World Cleanup Day» задля формування культури чистоти, екологічного майбутнього та порятунку планети від сміття. Щороку працівники комунальних закладів громади, активісти виходять на прибирання обраних локацій. В цьому році було проведено прибирання на 12 офіційно зареєстрованих локаціях, долучились близько 250 екосвідомих громадян та зібрано 2700 кг сміття.
-
-
- Енергетична.
-
До селища Скороходове підходить високовольтна лінія електропередачі 110 кВт.
По населених пунктах протягнуті лінії 10 кВт та 0,4 кВт Підстанція потужністю 110×10 кВт дозволяє збільшити потужності.
Усі населені пункти громади газифіковані. Газопостачання здійснюється з використанням інженерних мереж, що належать ПАТ «Полтава газ». Наявна система газопостачання дворівневого типу: газопроводами високого тиску газ підводиться до ШРП, де відбувається його зниження до низького тиску 5 кПа.
Протягом трьох років повномасштабної війни Україна втратила орієнтовно 70% своєї генерації електроенергії. Постійні атаки росіян на енергетичну інфраструктуру та зростання енергоспоживання в зимовий період ще більше загострюють ситуацію в енергетичному секторі. У цих умовах забезпечення стабільного постачання електроенергії до критично важливих об’єктів стає першочерговим завданням. Зокрема, встановлення сонячних електростанцій (СЕС) на об’єктах критичної інфраструктури може суттєво підвищити енергетичну безпеку громади. Тому за сприяння ГО «Екоклуб» на даний час
11
розробляється техніко економічне обґрунтування централізованих енергетичних рішень для аварійної допомоги комунальному підприємству госпрозрахунковій дільниці «Комунальник» Скороходівської селищної територіальної громади Полтавської області з метою вибору оптимального проєкту будівництва сонячної електростанції (СЕС) для додаткового енергозабезпечення водопостачання. На основі ТЕО планується розробити проєктно-кошторисну документацію та розпочати будівництво СЕС для забезпечення мінімального постачання споживачів під час відключень електроенергії на двох артезіанських свердловинах у селищі Скороходове.
1.4.4. Виробнича.
Виробнича інфраструктура громади представлена переважно агропромисловим комплексом. Землі сільськогосподарського призначення громади складають 29762,5455 га, основою є агровиробництво сировинного спрямування, яке представлено рядом малих, середніх та великих агропідприємств і фермерських господарств:
Найбільші сільгоспвиробники громади:
№ |
Назва сільгоспвиробника |
К-сть землі в обробітку, га |
|
ПСП "Обрій |
3074,0068 |
|
СФГ "Филенківське", |
1144,771 |
|
СФГ "Радуга", |
1386,899 |
|
СФГ "Орбіта" |
954,89 |
|
СФГ "Шляхова" |
1039,40 |
|
ФОП Филенко В.І |
2104,7443 |
|
ФОП Гремякін С.М. |
353,2697 |
|
ФОП Порохня О.І. |
206,0262 |
|
ФОП Карнаух І.О. |
293,6023 |
|
ФГ "Діана", |
593,47 |
|
ФГ "Зоря" |
294,2514 |
|
СТОВ "Ніка", |
1074,1717 |
|
ТОВ "Зернятко-Полтава", |
1476,8472 |
|
ТОВ "Полтава-сад" |
910,70 |
|
ТОВ "Агрофірма Маяк" |
252,9085 |
|
СФГ «Колос» |
322,7602 |
|
СФГ "Відродження" |
246,8808 |
|
СФГ "Росток» |
192,28 |
|
ФГ «Ритм» |
140,45 |
|
ФГ «Павлик» |
529,38 |
|
ФГ «Наталі» |
450,5408 |
12
|
ФГ «Хазари» |
222,47 |
|
ФОП Мимоход В.І. |
186,04 |
|
ФГ «Стожари-1» |
147,45 |
|
ФОП Сахарук О.В. |
133,25 |
|
ФОП Шляхова Н.В. |
251,317 |
|
СФГ «Луч» |
237,9677 |
|
ФГ «Сокіл» |
123,0753 |
|
ФОП Порохня І.О. |
276,3901 |
|
ФГ «Промінь» |
318,6748 |
|
ФГ «Прогрес» |
250,42 |
|
ФГ «Лани Полтавщини» |
96,6421 |
|
СГК «Ранок» |
161,8041 |
|
ФГ «Світанок» |
53,8314 |
|
ФГ «Тимофіївське» |
50,00 |
|
ФГ «Нінелове» |
58,10 |
|
ФГ «Веселка» |
43,96 |
|
ФОП Коваль С.І. |
129,24 |
|
ФОП Кириленко В.А. |
83,10 |
|
ФОП Бурніс В.А. |
64,24 |
|
ФГ «Обрій» |
82,74 |
|
ФОП Коваль О.І. |
78,4722 |
|
ФГ «Криниця» |
55,415 |
|
ФОП Безотосний Ю.Г. |
122,48 |
|
ФГ «Восход» |
42,75 |
|
ФГ «Агровілл» |
88,71 |
|
ФГ «Медянський» |
58,79 |
|
ФГ «Флорівське» |
86,37 |
|
ФГ «Васильок» |
47,00 |
|
ФГ «Серпневе» |
48,80 |
|
ФГ «Дрозд» |
48,30 |
|
ФГ «Нива» |
46,90 |
|
Інші |
604,23421 |
|
Всього |
21341,1838 |
Спрямованість агровиробництва громади - це рослинництво, зокрема соняшник, кукурудза, соя, пшениця та ячмінь. Тваринництво представлено одиничними суб’єктами агровиробництва. Разом з тим недостатньо розвиненим є комплекс перероблення продукції сільського господарства, який представлений елеваторами. Крім елеваторів, виробнича інфраструктура представлена кількома підприємствами сфери агрохімії й виробництва будматеріалів:
13
- ВП «Скороходівський елеватор» ТОВ «Зерно Агротрейд» (агрохолдинг «Астарта Київ»), селище Скороходове: лінійний елеватор, потужність одночасного зберігання 30 тис. т, продуктивність зерносушарки 30 т/год;
- Елеватор “філія Скороходівська” СП «Нібулон», селище Скороходове: лінійний елеватор, потужність одночасного зберігання 75,6 тис. т, продуктивність зерносушарки 4000 т/доба;
- Елеватор ПСП «Дружба», с. Петрівка: фермерський елеватор, потужність одночасного зберігання 65 тис. т, продуктивність зерносушарки 50 т/год;
- Чутівський елеватор ПП «Явір АПК», с. Петрівка: потужність одночасного зберігання 86 тис. т, продуктивність зерносушарки 450 т/доба;
- Структурний підрозділ №3 ПРАТ «Украгро НПК», с. Петрівка: здійснює зберігання, фасування та продаж мінеральних добрив, агрономічний супровід вирощування сільськогосподарських культур, надання повного комплексу робіт внесення мінеральних добрив «під ключ»;
- ФОП Коротич І.А: здійснює виробництво будівельних виробів та виробів з бетону, зокрема стінових блоків (до 2 тис. шт/добу); цегли (до 1,5 тис. шт/добу), плитки тротуарної (до 130 м2/добу), європаркан (до 40 секцій/добу), кільця каналізаційні та інші товари.
Торгівля, громадське харчування та послуги.
Сфера внутрішньої торгівлі, ресторанного господарства та послуг є важливою складовою внутрішнього ринку і відіграє значну роль, як у формуванні загальноекономічного потенціалу громади, так і у забезпеченні потреб населення у товарах та послугах.
В громаді функціонують торгівельні точки як юридичних осіб так фізичних осіб – підприємців. Роздрібною торгівлею на території громади займаються близько 135 підприємців.
Разом із торгівлею, представлені у громаді й заклади громадського харчування, зокрема “Кармен”, ФОП Кінаш О.Л., “Оскар”, “Уют”, “На Околиці”. В смт. Скороходове працює продовольчий ринок, балансоутримувачем якого є КП ГД «Комунальник». Ринок розміщений біля залізничного вокзалу. Також в смт. Скороходове наявні дві АЗС ТОВ “Торговий дім “Автотранс ойл” та ТОВ “Фул Ф’южен”. В громаді також є населені пункти, де відсутні стаціонарні торгівельні точки. Проте тут проблема вирішується за рахунок здійснення виїзної торгівлі місцевими підприємцями.
1.4.5. Соціальна, комунальна та інша.
Освіта.
Протягом 2024 року робота Відділу освіти, культури, молоді та спорту виконавчого комітету Скороходівської селищної ради була спрямована на забезпечення безперебійного функціонування закладів освіти та культури
14
Скороходівської селищної територіальної громади. Одним із пріоритетних завдань було забезпечення безпеки учасників освітнього процесу та організація якісного освітнього процесу під час повітряних тривог та відключень електроенергії.
Здобуття загальної середньої освіти на території громади забезпечують 5 закладів (далі-ЗЗСО): 4 ліцеї та 1 філія-гімназія (1-9 класи). Також функціонують 8 закладів дошкільної освіти (далі-ЗДО). Один з яких, а саме Вільницький ЗДО «Казочка» від 09 грудня 2024 року за рішенням 67 сесії 8 скликання тимчасово призупинив свою діяльність, у зв’язку з фактичним контингентом вихованців та недостатньою наповнюваністю груп.
Усі заклади загальної середньої та дошкільної освіти включено до єдиної інформаційної системи управління освітою (ІСУО) та приведено у відповідність дані та підпорядкування в Єдиній державній базі з питань освіти (ЄДЕБО).
Всі учасники освітнього процесу, які проживають за межею пішохідної доступності (2 км від закладу освіти), підвозяться до місць навчання й у зворотному напрямку 6 тьма шкільними автобусами. Підвезенням забезпечені 281 учасник освітнього процесу (100 % від потреби).
Для забезпечення безпечного підвозу дітей наявна потреба в оновленні автобусного парку щонайменше 3 шкільними автобусами, тому, що два з наявних мають строк експлуатації понад 15 років.
Охоплені гарячим харчуванням – 100% дітей. З жовтня 2024 року за кошти державного бюджету забезпечені харчуванням діти початкових класів закладів освіти. Забезпечуються безоплатним гарячим харчуванням за рахунок коштів бюджету територіальної громади, в межах кошторисних призначень, наступні категорії дітей закладів загальної середньої та дошкільної освіти Скороходівської селищної ради, за наявності відповідних підтверджуючих документів:
- дітей –сиріт та дітей позбавлених батьківського піклування;
- дітей військовослужбовців, які загинули (померли), пропали безвісти під час проходження військової служби;
- дітей працівників органів внутрішніх справ, які загинули під час виконання службових обов’язків;
- діти з-поміж внутрішньо переміщених осіб чи діти, які мають статус дитини, яка постраждала внаслідок воєнних дій і збройних конфліктів;
- дітей, які потерпіли внаслідок Чорнобильської катастрофи;
- діти з-поміж сімей, які перебувають у складних життєвих обставинах (на основі рішення комісії з захисту прав дитини Скороходівської селищної ради);
- діти з числа осіб, визначених у статті 10 та статті 101 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту»;
- діти із сімей, які отримують допомогу відповідно до Закону України «Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім’ям»;
- діти з особливими освітніми потребами, які навчаються в інклюзивних класах (групах);
- діти з інвалідністю;
15
- неповнолітні члени родини (братів, сестер) військовослужбовців, які загинули (померли), пропали безвісти під час проходження військової служби.
Протягом 2024 року за допомогою співпраці з громадською організацією «Спільна Надія Скороходівської громади» з залученням коштів HELVETAS Swiss Intercooperation було проведено роботи бетонування підлоги в укритті Новокочубеївського ліцею на суму 280 тис.грн та облаштовано укриття в Петрівському ліцеї на суму 280 тис. грн. Розпочато ремонт та облаштування Филенківської філії КЗ «Скороходівська селищна бібліотека», за грантові кошти Громадської організації «Будуємо Україну разом».
У 2024 році проведено капітальний ремонт в спортивному залі Скороходівського ліцею за рахунок співпраці з Благодійним фондом «ДІТИ ВІЙНИ» на загальну суму 1 170 903 грн, з них 420 903 грн – кошти місцевого бюджету. За рахунок коштів державної субвенції та співфінансування місцевого бюджету розпочали роботи по капітальному ремонту харчоблока Скороходівського ліцею, в ході якого планується облаштування базової кухні, з повним оновленням технічного обладнання. Загальна вартість проєкту становить 13 762 621 грн в тому числі з місцевого бюджету профінансовано 1 696 021 грн Також у 2024 році проведено благоустрій прилеглої території Скороходівського ліцею.
Протягом року були проведені ремонтні роботи укриття Скороходівського ЗДО «Перлинка», проведено косметичний ремонт внутрішніх приміщень та модернізація електромережі Новокочубеївського ЗДО «Ромашка», проведено поточний ремонт ганку з навісом в Коханівському ЗДО «Барвінок» та Скороходівському ЗДО «Сонечко», та проведено ремонт стелі в Петрівському ЗДО «Калинка».
Надалі залишається потреба в будівництві нового укриття на території закладу Скороходівського ЗДО «Сонечко», приблизна вартість будівництва 10 млн грн.
Протягом 2024 оздоровленням та відпочинком були охоплені 16 дітей в позаміських таборах з категорій дітей: діти з малозабезпечених сімей, внутрішньо переміщені особи, які отримують допомогу на проживання внутрішньо переміщеним особам, дитина-сирота, дитина загиблого військовослужбовця, діти осіб, визнаних учасниками бойових дій.
Заклади ЗЗСО та дошкільної освіти:
№ |
Назва закладу освіти |
К-сть дітей |
1 |
Опорний заклад «Скороходівський ліцей» Скороходівської селищної ради Полтавської області |
363 |
2 |
Філія «Іскрівська гімназія» опорного закладу «Скороходівський ліцей» Скороходівської селищної ради Полтавської області |
42 |
16
3 |
Филенківський ліцей Скороходівської селищної ради Полтавської області |
96 |
4 |
Петрівський ліцей Скороходівської селищної ради Полтавської області |
136 |
5 |
Новокочубеївський ліцей Скороходівської селищної ради Полтавської області |
115 |
6 |
Скороходівський ЗДО «Сонечко» Скороходівської селищної ради |
30 |
7 |
Скороходівський ЗДО «Перлинка» Скороходівської селищної ради |
38 |
8 |
Коханівський ЗДО «Барвінок» Скороходівської селищної ради |
15 |
9 |
Іскрівський ЗДО «Іскринка» Скороходівської селищної ради |
15 |
10 |
Петрівський ЗДО «Калинка» Скороходівської селищної ради |
26 |
11 |
Вільницький ЗДО «Казочка» Скороходівської селищної ради |
8 |
12 |
Новокочубеївський ЗДО «Ромашка» Скороходівської селищної ради |
11 |
13 |
Филенківський ЗДО «Ромашка» Скороходівської селищної ради |
17 |
Медичне обслуговування населення.
Населенню Скороходівської селищної територіальної громади первинну медичну допомогу надає КНП «Чутівський ЦПМСД» та вторинну спеціалізовану допомогу – КНП «Чутівська ЦЛ».
На первинній ланці працює 6 лікарів загальної практики сімейної медицини, 15 осіб (21 штатна одиниця) середнього медичного персоналу та 8 осіб (6,5 штатних одиниць) молодшого медичного персоналу.
Кількість жителів громади, яких обслуговує КНП «Чутівський ЦПМСД» складає 7347 осіб.
Заклади охорони здоров’я (АЗПСМ та ФП):
№ |
Назва закладу |
П.І.П. лікаря (фельдшера) |
Назва обслуговуючих населених пунктів |
1 |
Скороходівська АЗПСМ |
Литвиненко Світлана Іванівна Безотосна Ольга Юхимівна Семонченков Артур Ігорович |
Селище Скороходове с.Іскрівка |
17
|
|
|
с.Павлівка с.Шевченківка с.Коханівка с.Рябківка с.Степанівка |
2 |
Петрівська АЗПСМ |
Калашникова Тетяна Борисівна Фесенко Анастасія Сергіївна |
с.Петрівка с.Майорівка с.Нова Кочубеївка |
3 |
Филенківська АЗПСМ |
Филенко Валентина Вікторівна |
с.Филенкове с.Березове с.Козаче с.Никонорівка с.Степове с.Рябківка с.Скибівка с.Трудолюбівка |
4 |
ФП с.Рябківка |
Бондаренко Алла Іванівна |
с.Рябківка |
5 |
ФП с.Іскрівка |
Крутченко Ніна Іванівна |
с.Іскрівка |
6 |
ФП с.Никонорівка |
Бондаренко Людмила Іванівна |
с.Никонорівка с.Козаче |
7 |
ФП с.Вільниця |
Гречана Олена Іванівна |
с.Вільниця |
8 |
ФП с.Фльорівка |
Костюченко Оксана Володимирівна |
с.Фльорівка |
9 |
ФП с.Скибівка |
Бондаренко Людмила Іванівна |
с.Скибівка с.Трудолюбівка |
10 |
ФП с.Первозванівка |
Луценко Ольга Вячеславівна |
с.Первозванівка |
Культура і туризм.
В громаді функціонують 7 клубних установ та 7 бібліотек.
В клубних закладах працюють 8 різножанрових та різновікових клубних формувань. На сьогодні до формувань залучено 200 учасників, з них 145 – діти та молодь.
В закладах культури працює 18 осіб.
Клубні установи діють з метою забезпечення проведення культурно-просвітницьких та розважальних заходів, створення умов для творчого розвитку дітей, молоді та людей похилого віку, підвищення культурного рівня, естетичного виховання. Протягом 2024 року у населених пунктах Скороходівської громади було проведено ряд благодійних концертів, заходів, ярмарок, спортивних змагань на підтримку ЗСУ. У приміщеннях Скороходівської селищної бібліотеки та філіях організовано змістовне дозвілля читачів, протягом року була організована виставкова діяльність, проведені літературно-музичні заходи.
18
Продовжує діяти та розвиватись військово-патріотичний гурток «Фенікс».
Заклади культури:
Назва закладу культури |
Адреса закладу культури |
Комунальний заклад «Скороходівська селищна бібліотека» |
38813 Полтавська обл. Полтавський р-н селище Скороходове вул. Софіївська, 13 |
Рябківська філія КЗ «Скороходівська селищна бібліотека» |
38812 Полтавська обл. Полтавський р-н. с.Рябківка вул. Центральна, 3 |
Іскрівська філія КЗ «Скороходівська селищна бібліотека» |
38821 Полтавська обл. Полтавський р-н с.Іскрівка вул. Незалежності 1Б |
Петрівська філія КЗ «Скороходівська селищна бібліотека» |
38832 Полтавська обл. Полтавський р-н с.Петрівка вул. Центральна, 20 |
Новокочубеївська філія КЗ «Скороходівська селищна бібліотека» |
38831 Полтавська обл. Полтавський р-н с.Нова Кочубеївка вул. Комінника, 46 |
Вільницька філія КЗ «Скороходівська селищна бібліотека» |
38834 Полтавська обл. Полтавський р-н с.Вільниця вул. Центральна, 5 |
Филенківська філія КЗ «Скороходівська селищна бібліотека» |
38810 Полтавська обл.. Полтавський р-н с.Филенкове вул. Шкільна, 12 |
КЗ «Скороходівський селищний будинок культури» |
38813 Полтавська обл. Полтавський р-н селище Скороходове вул. Софіївська, 36 |
Рябківська філія КЗ «Скороходівський селищний будинок культури» |
38812 Полтавська обл. Полтавський р-н с.Рябківка вул. Центральна, 3 |
Филенківська філія КЗ «Скороходівський селищний будинок культури» |
38810 Полтавська обл. Полтавський р-н с.Филенкове вул. Центральна, 4 Б |
Первозванівська філія КЗ «Скороходівський селищний будинок культури» |
38831 Полтавська обл. Полтавський р-н с.Первозванівка вул. Центральна |
Петрівська філія КЗ «Скороходівський селищний будинок культури» |
38832 Полтавська обл. Полтавський р-н с.Петрівка вул. Центральна, 15 |
19
Вільницька філія КЗ «Скороходівський селищний будинок культури» |
38834 Полтавська обл. Полтавський р-н с.Вільниця вул. Центральна, 34 |
Новокочубеївська філія КЗ «Скороходівський селищний будинок культури» |
Полтавська обл. Полтавський р-н с.Нова Кочубеївка вул. Центральна, 2 |
У цьому році започатковано розвиток «зеленого туризму», було сформовано ділянку, площею 10 га під рекреаційну зелену зону, на якій зростають вікові дуби, де було висаджено ще 25 саджанців дубів представниками Консультативно-дорадчого органу при РВ ВАГ та активної молоді Скороходівської громади.
Фізична культура і спорт.
На території Скороходівської територіальної громади на сьогодні розвивається 8 видів спорту, а саме: футбол, мініфутбол, баскетбол, волейбол, легка атлетика, настільний теніс, дартс, стрітбол, шахи, бойові мистецтва.
Пріоритетними для громади є: футбол, мініфутбол, баскетбол та волейбол.
В громаді діє спортивний гурток з футболу та мініфутболу, баскетболу, волейболу, легкої атлетики, в яких до систематичних занять залучено 300 молодших та старших вихованців. У 2024 році діяв соціальний проєкт Президента України й Міністерства молоді та спорту України «АКТИВНІ ПАРКИ - ЛОКАЦІЇ ЗДОРОВОЇ УКРАЇНИ».
В громаді продовжується практика відкритих чемпіонатів з футболу та мініфутболу в селищі Скороходове, в яких також участь представники інших громад, зокрема Коломацька, Великорублівська, Чутівська. У 2024 році було проведено ряд благодійних футбольних матчів у підтримку ЗСУ.
Проблемою галузі так і залишається недостатній рівень забезпечення матеріально-технічної бази. На жаль, не всі ЗЗСО мають типові спортивні зали. Для популяризації здорового способу життя є потреба у будівництві мультифункціональних спортивних майданчиків для занять ігровими видами спорту у населених пунктах громади. Слід зазначити, що видатки з місцевого бюджету на фізичну культуру і спорт в розрізі на одного жителя підвищилися у 2024 році, але досі не відповідають сучасним вимогам.
Послуги зв¢язку
Громада забезпечена широкосмуговим доступом до інтернету. Послуги доступу до мережі інтернет надають наступні провайдери: ТОВ «НПК «Хоум-Нет» та АТ «Укртелеком».
Мобільний зв’язок на території громади забезпечується операторами мобільного зв’язку Київстар, VODAFONE, Life.
20
У центральній садибі громади, у селищі Скороходове знаходиться відділення поштового зв’язку Полтавської дирекції АТ «Укрпошта». Всі інші населені пункти громади обслуговує пересувне відділення поштового зв¢язку.
Відділення пунктів прийому видачі «Нової пошти» є в 13 населених пунктах громади.
Характеристика комунального господарства.
В громаді функціонує 2 підприємства, які здійснюють господарську діяльність у галузі житлово-комунального господарства, а саме: КП ГД «Комунальник» та КП «Петрівський добробут». Дані підприємства надають комунальні послуги з централізованого постачання (2397 абонентів), централізованого водовідведення (307 абонентів), поводження з твердими та рідкими побутовими відходами (2014 абонентів). Система водовідведення в Скороходівській ТГ існує частково лише в селищі Скороходове та потребує реконструкції каналізаційно-насосної станції. Водопостачання на території громади забезпечується за рахунок артезіанських свердловин. На території ради 15 водозаборів, більшість з яких потребують ремонту, заміни водонапірних веж, встановлення станцій очищення води. У 2024 році було проведено гідродинамічне спостереження та гідродинамічне очищення артезіанської свердловини № 4 у селищі Скороходове. Задля безперебійної роботи водозаборів під час довготривалих аварійних відключень електричної енергії, що пов’язано з постійною атакою російських ракет та дронів на енергетичну інфраструктуру нашої країни, було придбано генератор номінальною потужністю 30 кВт. Також для забезпечення населення громади водою на випадок надзвичайної ситуації було проведено розчистку 22 колодязів. Деякі населені пункти громади потребують заміни водопровідної мережі.
Збір та перевезення твердих побутових відходів на сміттєзвалища здійснюється комунальними підприємствами на підставі договорів, укладених з фізичними та юридичними особами в селищі Скороходове, с.Филенкове, с.Рябківка, с.Никонорівка, с.Степанівка, с.Коханівка, с.Петрівка. Розроблені графіки вивезення відходів. На сьогоднішній день комунальні підприємства не забезпечені спеціалізованою технікою, тому не в змозі забезпечити централізований збір твердих побутових відходів в усіх населених пунктах територіальної громади. Вивезення твердих побутових відходів здійснюється двома спеціалізованими автомобілями та 1 трактором з причепом. Рідкі побутові відходи вивозяться двома асенізаційними автомобілями, яких вкрай не вистачає для охоплення послугами всього населення громади за відсутності в населених пунктах системи централізованого водовідведення.
КП «Добробут» успішно продовжує працювати у напрямку розвитку тепличного господарства. У цьому році вирощені у власній теплиці фрукти, овочі та зелень направляли до місцевих закладів торгівлі, де мешканці громади могли придбати свіжі продукти місцевого виробництва. Це важливий крок у напрямку
21
забезпечення продовольчої безпеки громади та власної економічної незалежності підприємства.
Також в громаді функціонує комунальна організація «Петрівська місцева пожежна охорона». З метою ефективної роботи створено відокремлений підпорядкований підрозділ «Місцева пожежна команда с-ще Скороходове», що базується у с.Филенкове Скороходівської громади.
Благоустрій.
Для організації робіт з благоустрою населених пунктів при виконавчому комітеті діє відділ з благоустрою. Кількість працівників 17 осіб, в т.ч тимчасових 5 осіб. Профінансовано заробітну плату та нарахування на оплату заробітної плати 3 901 443 грн. Для забезпечення робіт з благоустрою було придбано обладнання, матеріалів та інвентарю на суму 1 316 010 грн.
Працівниками даного відділу на постійній основі проводиться обрізка дерев по центральних вулицях селища Скороходове та ін. населених пунктах громади, роботи з впорядкування паркових зон громади – вигрібання опалого листя, вирубка чагарників, догляд за клумбами.
Протягом 2024 року проводилося впорядкування території громади – обкошування карантинних бур’янів, вирубка порослі на територіях цвинтарів, стадіонів, узбіччях доріг. Також було впорядковано місця масового відпочинку біля водойм в селищі Скороходове, с. Петрівка, с. Филенкове та с. Первозванівка.
У 2024 році завдяки перемозі проєкту від КП ГД «Комунальник» у конкурсі «Екологічні ініціативи» від Полтавської обласної ради було придбано подрібнювач гілок за 500 000 грн на умовах співфінансування 50:50 з місцевого бюджету. Даний агрегат значно спростив та пришвидшив процес заготівлі біопалива. Тому в осінній період заготовили необхідну кількість деревини для опалення приміщень комунальної власності Скороходівської селищної ради.
В зимовий період проводиться розчищення доріг комунальної власності від снігу за необхідністю.
Соціальний захист.
На території громади проживають: 68 малозабезпечених родин, 87 багатодітних сімей, 38 родин, що перебувають в складних життєвих обставинах, 51 одиноких матерів та батьків, 250 учасника бойових дій, 38 ліквідаторів Чорнобильської катастрофи, 2 прийомні сім’ї, 10 дітей під опікою та 71 одиноких пенсіонерів (на 01.12.2024 року). У 2024 році на території громади створено дві патронатні сім’ї, в які протягом року було влаштовано 8.
Дієвим механізмом забезпечення додаткових, до встановлених законодавством гарантій щодо соціального захисту окремих категорій населення є Програма соціального захисту окремих категорій населення є Програма соціального захисту населення «Турбота». На виконання заходів Програми,
22
соціальний захист та соціальне забезпечення жителів громади за 11 місяців 2024 року профінансовано 10 731 371 грн.
У 2024 році в громаду залучено благодійної та гуманітарної допомоги в натуральній формі для покриття першочергових потреб внутрішньо переміщених осіб та осіб, що постраждали від війни з російською федерацією на суму 217 960 грн.
Підтримка ЗСУ.
Станом на 01 листопада 2024 року від виконавчого комітету Скороходівської селищної ради передали на запит військових дев’ять квадрокоптерів Mavic 3 Pro та два квадрокоптери Mavic 3T на загальну суму 1 161 тис. грн, два інверторні генератори вартістю 40 тис. грн. На запит військових частин передано субвенції у розмірі 3 млн 400 тис. грн. Також надано матеріальної допомоги військовим та їх родинам на суму 2 366 000 грн. На заходи з мобілізаційної підготовки з місцевого бюджету витрачено близько 194 284 тис. грн.
Стан надання адміністративних послуг.
У Скороходівській об’єднаній селищній територіальній громаді працює центр надання адміністративних послуг населенню, в якому працює 3 працівника. Надається 333 адміністративні послуги, найпоширенішими з яких є:
- надання довідок різного характеру;
- державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців;
- реєстрація місця проживання та зняття з реєстрації;
- прийом заяв та документів на призначення допомог, субсидій та пільг за місцем проживання громадян та передачу їх в електронному вигляді органам соціального захисту населення, пенсійному фонду;
- видача посвідчень багатодітним сім’ям;
- видача посвідчень особам з інвалідністю;
- взяття на облік ВПО;
- прийом заяв на виплату допомоги ВПО.
Станом на 01.12.2024р. до ЦНАПу звернулось 6480 осіб для отримання адміністративних послуг.
1.5. Динаміка соціально-економічного розвитку об'єднаної територіальної громади.
У 2024 році Скороходівська громада отримала підтримку експертів програми «U-LEAD з Європою» у «Розробці та впровадженні громадського бюджету». Разом з експертами наша команда напрацювала важливі для громади механізми, які дозволяють владі і жителям краще розуміти одне одного. Тепер кожен житель громади може брати участь у розподілі коштів місцевого бюджету
23
на реалізацію своїх ідей через створення проєктів для покращення своєї громади та голосування за них. В цьому році вперше було проведено конкурс місцевих ініціатив. Всього на конкурс було подано 6 проєктів.
Перемогу отримали проєкти:
- «Заходи спрямовані на покращення умов перебування в укритті Филенківського ліцею» на суму 86780 грн.
- «ХАБ – творчо-креативний простір для жителів села Петрівки» на суму 90000 грн..
Всього взяли участь у голосуванні 1230 осіб, що складає 16% населення нашої громади.
Основними проблемами соціально-економічного розвитку територіальної громади є:
-недостатній фінансовий ресурс для утримання соціальної інфраструктури;
-безробіття та наявність тіньової зайнятості населення;
-неналежний експлуатаційний стан автомобільних доріг місцевого значення;
-зношеність об’єктів систем водопостачання;
-недостатнє матеріально-технічне забезпечення закладів охорони здоров’я, освіти, культури, спорту.
Вирішення цих проблем планується шляхом реалізації основних завдань та заходів, які передбачені Планом соціально-економічного розвитку громади на 2025 рік.
1.6. Фінансово-бюджетна ситуація
Дохідна частина бюджету Скороходівської селищної територіальної громади на 2025 рік розроблена відповідно до норм чинного Податкового і Бюджетного законодавства України та інших законодавчих актів, що стосуються планування бюджету.
При прогнозуванні дохідної частини бюджету на 2025 рік було враховано фактичні надходження за 2023 рік та 11 місяців 2024 року, а також з урахуванням проекту Закону України «Про Державний бюджет на 2025 рік».
Формування дохідної частини бюджету громади здійснено з урахуванням змін, внесених до Бюджетного законодавства України в частині місцевих бюджетів, зокрема:
–підвищення розміру мінімальної заробітної плати у 2025 року не передбачається та становить 8000,00 грн.
Загальний розмір доходів бюджету громади з урахуванням міжбюджетних трансфертів визначений на рівні 93490,9 тис. грн, у тому числі загального фонду 91193,2 тис. грн, спеціального фонду – 2297,7грн.
До загального фонду бюджету громади на 2025 рік планується отримати доходів без урахування трансфертів в сумі 85129,6 тис. грн, базова дотація 6063,6 тис. грн.
24
Основним джерелом надходжень загального фонду бюджету є податок та збір на доходи фізичних осіб, питома вага якого складає 53,5 % від прогнозного показника доходів загального фонду 2025 року. У 2025 році його планується отримати 45511,5 тис. грн, що на 4896,4 тис. грн більше ніж затверджені надходження цього податку у бюджеті на 2024 рік.
У розрахунках обсягу податку та збору на доходи фізичних осіб врахована динаміка надходжень зазначеного податку за попередні роки.
До спеціального фонду бюджету селищної ТГ планується отримати надходжень у сумі 2297,7 тис. грн, з них: кошти від викупу ділянок с/г призначення в сумі 627,7 тис. грн, надходження бюджетних установ від додаткової (господарської) діяльності 1670,0 тис. грн.
У 2025 році визначальним стане підвищення ефективності видатків, що відбуватиметься на основі їх пріоритезації та оцінки ступеня досягнення очікуваних результатів.
У видатках бюджету громади враховано встановлення розміру посадового окладу працівника І тарифного розряду ЄТС з 1 січня 2025 року в сумі 3195 гривень.
Видатки на оплату комунальних послуг і енергоносіїв за тарифами листопада 2024 року, з урахуванням фактичного споживання енергоресурсів у поточному році.
Відповідно до пункту 18 Прикінцевих та перехідних положень Бюджетного кодексу України бюджет громади на 2025 рік складений та виконуватиметься за програмно-цільовим методом бюджетування та за відомчою та програмною класифікаціями, встановленими наказом Міністерства фінансів України від 20.09.2017 року № 793 «Про затвердження складових програмної класифікації видатків та кредитування місцевих бюджетів» (зі змінами).
Загальний обсяг видатків бюджету громади з урахуванням міжбюджетних трансфертів планується в обсязі 93490,9 тис. грн. в т. ч. видатки загального фонду – 91193,2 тис. грн, видатки спеціального фонду – 2297,7 тис. грн.
Доходи бюджету Скороходівської селищної територіальної громади
Види доходів бюджету селищної територіальної громади |
Фактично у 2023 році |
Фактично За 11 місяців 2024 року |
Прогноз на 2025 рік |
Збільшення (зменшення) у 2025 проти 2024 р |
||||
обсяг, тис. грн. |
у % до підсумку |
обсяг, тис. грн. |
у % до підсумку |
обсяг, тис. грн. |
у % до підсумку |
(+, -) тис. грн. |
% |
|
Податок на доходи фізичних осіб |
39312,2 |
51,2 |
40615,1 |
49,6 |
45511,5 |
53,5 |
+4896,4 |
+12 |
25
Єдиний податок |
14666,3 |
19,1 |
14032,4 |
17,1 |
15498,3 |
18,2 |
+1465,9 |
+10 |
Податок на майно |
20858,6 |
27,2 |
24107,9 |
29,5 |
20661,2 |
24,3 |
-3446,7 |
-14 |
Акцизний збір |
1531,5 |
2 |
2426,2 |
3 |
2656,2 |
3,1 |
+230 |
+9 |
Інші місцеві податки та збори |
407,9 |
0,5 |
663,8 |
0,8 |
793,2 |
0,9 |
+129,4 |
+19 |
РАЗОМ (без урахування трансфертів) |
76776,5 |
100 |
81845,4 |
100 |
85120,4 |
100 |
+3275 |
+4 |
1.7. Результати SWOT-аналізу.
SWOT- аналіз Скороходівської селищної територіальної громади проведено з урахуванням поточного стану і проблем, тенденцій розвитку громади. Проаналізувавши наявну статистичну інформацію, результати опитування мешканців та підприємців, було визначено сильні та слабкі сторони, можливості та загрози територіальної громади.
Сильні сторони (S) |
Слабкі сторони (W) |
1. Вигідне логістичне розташування громади. 2. Наявність незадіяних земельних ділянок для розвитку промисловості. 3. Наявність потенційних площ і промислових приміщень для розвитку бізнесу. 4. Наявність та доступність послуг ЦНАПу. 5. Наявність значної кількості фермерських господарств. 6. Доступність Інтернет- послуг. 7. Наявність територій для відпочинку (зеленого туризму, рибальства). 8. Розвинута мережа дошкільних, шкільних і закладів. |
1. Нестача кваліфікованих кадрів. 2. Високий рівень прихованого безробіття. 3. Поганий стан дорожнього покриття. 4. Низький рівень доступності транспортного сполучення між населеними пунктами громади. 5. Відсутність охоплення послугами із збирання змішаними побутовими відходами у всіх населених пунктах громадах та роздільного збирання побутових відходів. 6. Низький рівень забезпечення населення якісною питною водою та незадовільний експлуатаційний стан системи водовідведення. |
9. Наявність працездатного населення, яке має значний трудовий потенціал. 10. Наявність ініціативних груп мешканців. |
7. Недостатність забезпечення спеціалізованою технікою рідких побутових відходів. |
26
11. Наявність місцевих програм соціального захисту та соціальної підтримки. 12. Наявність потенціалу природних територій для рекреації. 13. Наявність спортивних локацій для розвитку спортивного туризму (велотуризму). 14. Зростання ефективності використання бюджетних коштів. |
8. Незадовільний технічний стан об’єктів комунальної інфраструктури, зокрема стану житлового фонду, інженерних комунікацій та комунікацій соціального благоустрою, що потребують капітального ремонту. 9. Недостатність облаштованих укриттів. 10. Відсутність бачення у мешканців перспектив розвитку громади. 11. Низький рівень благоустрою у громадських місцях, зокрема центральній частині Скороходово. 12. Недостатність місць для дозвілля |
Можливості (O) зовнішні |
Загрози (T) зовнішні |
|
|
27
|
Відсутність регламентованої статистичної інформації про територіальні громади. |
2. Цілі та пріоритети розвитку територіальної громади.
Основні пріоритетні цілі розвитку Скороходівської селищної ТГ на 2025 рік:
1. Забезпечення якості послуг, комфорту та добробуту у громаді.
1.1. Доступна і якісна освіта.
1.2. Доступна медицина і здоровий спосіб життя.
1.3. Розвиток спроможностей для громадської активності жителів громади, молоді.
1.4. Цифрова трансформація громади.
1.5. Соціальний захист населення.
2. Створення сталих умов для розвитку підприємництва, використання логістичних можливостей та просторового розвитку громади.
2.1. Ефективне планування та управління просторовим розвитком.
2.2. Інвестиційна привабливість громади.
2.3. Ефективний бізнес та підтримка розвитку МСП.
3. Створення привабливого для життя та безпечного середовища в громаді.
3.1. Покращення благоустрою населених пунктів та громадська безпека.
3.2. Збереження та відтворення довкілля, раціональне використання ресурсів.
3.3. Оновлення діючої мережі доріг.
3.4. Заходи щодо енергоефективності.
3. Основні завдання та механізми реалізації Програми
Взаємопов’язані завдання та заходи спрямовані на досягнення пріоритетних цілей розвитку Скороходівської селищної територіальної громади наведені в додатку 1 до Програми.
Враховуючи проєктний підхід до вирішення проблем громади, ці завдання конкретизовані в розрізі визначених пріоритетів і завдань, діючими та перспективними проектами громади з визначенням джерел фінансування кожного проєкту. Перелік проєктів наведений у додатку 3.
Організаційне забезпечення реалізації проєктів здійснюється виконавчим комітетом Скороходівської громади, її депутатським корпусом, власними силами, а при необхідності із залученням компетентних підрядників, через місцеві цільові програми, діючі та перспективні проєкти та інші ресурси, що не заборонені чинним законодавством України.
28
Джерелами фінансування проєктів соціально-економічного розвитку громади, враховуючи масштабність і обмеженість власного фінансового ресурсу, є окрім коштів місцевого бюджету, є переважно очікування надходження коштів від державного та обласного бюджетів, а також – МТД і грантів.
4. Моніторинг та оцінка результативності реалізації Програми.
Моніторинг виконання Плану соціально-економічного розвитку громади здійснюватиметься за такими індикаторами результативності:
- рівень безробіття;
- розроблення просторового плану розвитку громади;
- обсяг доходів бюджету територіальної громади;
- чисельність наявного населення станом 1 січня;
- обсяг коштів, вкладених в поліпшення матеріально-технічної бази і ремонти закладів соціальної сфери та житлово-комунального господарства;
- рівень охоплення соціальними послугами осіб, які перебувають у складних життєвих обставинах, % до загальної кількості осіб СЖО;
- кількість проведених культурно-мистецьких заходів;
- протяжність відремонтованих доріг;
- реконструкція водопровідних мереж, км;
- відсоток охоплення населення послугами зі збирання ТПВ.
Моніторинг та оцінка стану виконання Проводиться щорічно шляхом підготовки узагальненого звіту та розгляду його на сесії селищної ради.
Відстеження динаміки відповідних індикаторів та показників соціально-економічного розвитку дозволять відслідковувати ефективність реалізації Програми.
Контроль за реалізацією Програми покладається на постійну комісію з питань регуляторної політики, соціально-економічного розвитку, бюджету, фінансів і цін, інвестицій та підприємництва.
Секретар селищної ради Таміла ПІДПАЛА