Скороходівська громада
Полтавська область, Полтавський район

Обгрунтування здійснення закупівлі "Розподіл природного газу"

Дата: 16.01.2024 13:57
Кількість переглядів: 133

Для здійснення закупівлі згідно з підпунктом 5 пункту 13 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт i послуг для замовників. передбачених Законом України «Про публічні закупівлі». на період дії правового режиму воєнного стану в У країні та протягом 90 робочих днів з дня його припинення aбo скасування, затверджених постановою від 12.10.2022 № 1178 (далі Особливості).

Найменування, місцезнаходження та ідентифікаційний код замовника в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, його категорія:

1. Найменування замовника: Відділ освіти, культури, молоді та спорту виконавчого комітету Скороходівської селищної ради.

2. Місцезнаходження замовника: вул. Софіївська, 15, смт. Скороходове, Полтавський район, Полтавська область, 38813

3. Ідентифікаційний код замовника в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань: 42603188

4. Категорія замовника: юридична особа, що забезпечує потреби держави або територіальної громади.

Назва предмету закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником (у разі поділу на лоти такі відомості повинні зазначатися стосовно кожного лота) та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі й частин предмета закупівлі (лотів) (за наявності): Розподіл природного газу (ДК 021:2015:65210000-8 Розподіл газу).

Вид процедури закупівлі: звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель.

Розмір бюджетного призначення: 324846,72 грн. (триста двадцять чотири тисячі вісімсот сорок шість гривень 72 копійки).

Термін надання послуг: з 01.01.2024 р. до 31.12.2024 р.

Підстави для здійснення закупівлі: відповідно до підпункту 5 пункту 13 Особливостей: роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання у випадку відсутності конкуренції з технічних причин, яка повинна бути документально підтверджена замовником.

Обгрунтування підстави для здійснення закупівлі: відповідно до статті 64 Конституції України в умовах воєнного або надзвичайного стану тимчасово можуть встановлюватись окремі обмеження прав і свобод із обов’язковим зазначенням строку дії цих обмежень. 

Указом Президента України від 24.02.2022 № 64/2022 із змінами, термін дії воєнного стану встановлено до 14.02. 2024 року

Статтею 4 Указу Президента України № 64/2022 Кабінету Міністрів України постановлено невідкладно:

1) ввести в дію план запровадження та забезпечення заходів правового режиму воєнного стану в Україні; 

2) забезпечити фінансування та вжити в межах повноважень інших заходів, пов’язаних із запровадженням правового режиму воєнного стану на території України. 

Стаття 121 Закону України «Про правовий режим воєнного стану» із змінами, передбачає, що Кабінет Міністрів України в разі введення воєнного стану в Україні або окремих її місцевостях: 

1) працює відповідно до Регламенту Кабінету Міністрів України в умовах воєнного стану; 

2) розробляє та вводить в дію План запровадження та забезпечення заходів правового режиму воєнного стану в окремих місцевостях України з урахуванням загроз та особливостей конкретної ситуації, яка склалася.

Згідно з абзацом сьомим пункту 5 частини 1 статті 20 Закону України від 27.02.2014 № 794 «Про Кабінет Міністрів України» Кабінет Міністрів України здійснює керівництво єдиною системою цивільного захисту України, мобілізаційною підготовкою національної економіки та переведенням її на режим роботи в умовах надзвичайного чи воєнного стану. 

З метою невідкладного забезпечення заходів правового режиму воєнного стану, до яких у тому числі входить здійснення публічних закупівель, пунктом 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону встановлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз. 

На виконання даної норми Закону та з метою виконання покладених на Кабінет Міністрів України повноважень, урядом було прийнято постанову від 12.10.2022 р. № 1178, якою було затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування. 

 Положеннями Особливостей, зокрема, підпунктом 5 пункту 13 передбачено, що придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн. гривень, може здійснюватися шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли, зокрема: 

5) роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання у випадку відсутності конкуренції з технічних причин, яка повинна бути документально підтверджена замовником. 

Обсяг закупівлі визначається на підставі річного планування, а також з урахуванням потреби замовника, відповідно до кошторисних призначень на 2024 рік.

Згідно зі ст. 5 Закону України «Про природні монополії», а також інформації згідно Зведеного переліку суб'єктів природних монополій (далі – Зведений перелік), що оприлюднений на офіційному веб-сайті АМКУ (http://www. https://amcu.gov.ua/), учасник АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО «ОПЕРАТОР ГАЗОРОЗПОДІЛЬНОЇ СИСТЕМИ «ПОЛТАВАГАЗ» є суб’єктом природної монополії з розподілу природного газу на території,  відповідно до постанови НКРЕКП від 15.06.2017 № 778 (із змінами).

Учасник здійснює діяльність згідно ліцензії, виданої Національною комісією що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (постанова від 15.06.2017 року № 778 зі змінами та доповненнями).

Водночас, як передбачено чинним законодавством, під час здійснення закупівель замовники повинні дотримуватись принципів здійнення публічних закупівель.

Таким чином, враховуючи зазначене, з метою дотримання принципу ефективності закупівлі, якнайшвидшого забезпечення наявної потреби Замовника в умовах воєнного стану замовник прийняв рішення щодо здійснення Закупівлі без використання відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару та застосування під час здійснення Закупівлі, як виняток, підстави за підпунктом 5 пункту 13 Особливостей: придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн. гривень, може здійснюватися шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли, зокрема: 

5) роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання у випадку відсутності конкуренції з технічних причин, яка повинна бути документально підтверджена замовником, і укладення договору.

Замовником прийнято рішення про укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання у випадку відсутності конкуренції з технічних причин, яка повинна бути документально підтверджена замовником  на підставі підпунктом 5 пункту 13 Особливостей. Сторони підтвердили можливість застосування укладення договору про закупівлю без застосування електронної системи закупівель. Сторонами погоджено обсяг закупівлі, її очікувану вартість на 2024 рік, тариф за 1 куб. м., строки поставки, місце поставки, умови розрахунків.  

Отже, з урахуванням наявних в Учасника технічних причин, вказаних вище та затверджених тарифів на теплову енергію, замовником прийнято рішення укласти як виняток договір про закупівлю без застосування електронної системи закупівель з підстави, що передбачена згідно підпунктом 5 пункту 13 Особливостей. 

З огляду на викладене, рішення щодо проведення закупівлі відповідає чинному законодавству.

Відповідно до положень абзацу двадцять восьмого пункту 13 Особливостей, за результатами закупівлі, здійсненої відповідно до цього пункту, замовники оприлюднюють в електронній системі закупівель звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, відповідно до пункту 3-8 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону. Водночас пунктом 3-8 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону установлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні в разі здійснення замовником закупівлі без використання електронної системи закупівель, за умови що вартість закупівлі дорівнює або перевищує 50 тисяч гривень, замовник оприлюднює в електронній системі закупівель звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, не пізніше ніж через 10 робочих днів з дня укладення такого договору. Замовники можуть не публікувати інформацію про своє місцезнаходження та/або місцезнаходження постачальників (виконавців робіт та надавачів послуг), та/або місце поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг, якщо поширення такої інформації несе ризики для безпеки замовника та/або постачальників (виконавців робіт та надавачів послуг). 

Крім того, відповідно до абзацу двадцять дев’ятого пункту 13 Особливостей, у разі укладення договору про закупівлю відповідно до цього пункту замовник разом із звітом про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, оприлюднює в електронній системі закупівель договір про закупівлю та додатки до нього, а також обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до цього пункту. Обґрунтування у вигляді розпорядчого рішення замовника або іншого документа готується уповноваженою особою або іншою службовою (посадовою) особою замовника та погоджується (затверджується) керівником замовника або іншою особою, визначеною керівником замовника. 

Таким чином, з огляду на положення Особливостей, є необхідність забезпечити оприлюднення в електронній системі закупівель разом із звітом про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, договір про закупівлю та додатки до нього, а також обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до пункту 13 Особливостей (у вигляді даного протокольного рішення), не пізніше ніж через 10 робочих днів з дня укладення такого договору. 

За результатами Закупівлі, здійсненої відповідно до підпункту 5 пункту 13 Особливостей, оприлюднити в електронній системі закупівель разом із звітом про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, договір про закупівлю та додатки до нього, а також обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до пункту 13 Особливостей (у вигляді даного протокольного рішення), не пізніше ніж через 10 робочих днів з дня укладення такого договору. 

 

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь